Spartac AK - SRT08
Belépő szintű AEG - alapszerviz és vélemény - (cyma belső)
Ez a bejegyzés a Spartac belépő szintű AK gyártmányáról fog szólni. A cél itt is a lehető legolcsóbb eszköz asztalra tétele volt, ami több ABS alkatrész beépítését hozta magával - úgy szinte minden az. Jól összerakott replika ha a fontosabb részeket nézzük, viszont akad gyenge pontja. A szóbeszédek alapján a belső igencsak megbízható lett. A doboz felszereltsége ugyanaz mint az M4-esük esetében is. Dobozból 420FPS, ami gyengítést igényel használatbavétel előtt.
Beszerzési forrás: LINK
A fegyveren a külső cső és a tűznem váltó kar készült acélból - ezekre tapad a mágnes. Az első szíjakasztó is fém, az viszont valamilyen alumínium ötvözet. Az előagy kapott szereléksínt taktikai kiegészítőknek - lámpa/előagymarkolat/optika stb. Az első irányzékot egy csavar rögzíti, ami egyben a tisztítópálca imitációt is a helyén tartja - utóbbi is műanyagból van. Pozitívum, hogy itt a csövet sikerült egész elfogadhatóan hézagolni gyárilag - a hop-up kamra amúgy is fixen van rögzítve két csavarral.
A tokfedél vékony műanyag, ami könnyen törhet, repedhet, a tokfedélakasztó gomb fém. Az akksi a tusban kapott helyet, szóval ezt nem kell szétszedni - az SRT11/13/14-es típusnál már a tokfedél alá kerül, így ott lehet vele gond. A hátsó szíjakasztó acélból van, a test belső oldalán pedig egy nagyobb fém lemezhez van kötve, ami elosztja az ABS test felületén a terhelést. A markolat kényelmes, jól sikerült darab. Az elsütőbillentyű alumínium ötvözet.
Jó hír, hogy a cyma által gyártott fém tokfedél is passzol rá - én egy cm028-asét próbáltam, az tökéletesen illeszkedik.
A sátorvas és a tárkioldó is műanyag. A hozzá adott tár egész szépen illeszkedik a tárfészekbe.
A tokfedél alá pillantva minden úgy néz ki, mintha csak egy cyma cm.028-ast látnánk. A felhúzókar is műanyagból van, így azzal is célszerű finoman bánni - a tűznemváltó kar pedig néha alácsúszhat a műanyag lemeznek, ami elég kellemetlen.
A tustartó konzolok valamilyen olcsó öntvényből vannak, mivel nem mágnesezhetőek. Maga a tus masszívan a helyén van, és egy nagy üvegbiztosítékkal együtt ide van vezetékelve kis tamya csatlakozóval az akksi is. A hátulján egy fém lemezből gyártott talp található, amit két csavar rögzít - ezt mindig szét kell szerelni az akksi behelyezéséhez, kereszthornyos (csillag) csavarhúzó jó ha van nálunk játékon. A tűznemváltó rögzítése kereszthornyos csavarral lett megoldva, és egy bepattintható műanyag sapkával van eltakarva. A tűznemváltó kar egy spiáter tömbhöz csatlakozik a csavarral. Többször hallani ennek a spiáter tömbnek a töréséről, itt majd idővel kiderül mit bír.
Hop-up rendszer:
Klasszikus AK hop-up kamra az utolsó csavarig. Az állító csúszka csavarját érdemes jobban meghúzni, így nehezebben állítódik el. a kamra rögzítése teljesen jó, nem mozdul el a csövön.
A hop-up gumit ajánlott megtisztítani, a csövet szintén. A hopgumi minősége is egész jó, puha tapintású, nagy sorják nincsenek rajta. A lenyomó ebben tökéletes, szimmetrikus és nincs rajta sorja. A hop-up gumit nem kell teflon szalagozni, elég a külső felületét bekenni szilikonzsírral, hogy könnyen a helyére lehessen illeszteni a csővel együtt.
Gearbox:
A gearbox héján látható 02C felirat is igazolja, hogy a belsőt biztosan a cyma gyártotta ehhez a replikához - innentől nem lesz sok újdonság: zöld ufo takony a fogaskerekeken vagy körülöttük, az alkatrészek minősége pedig a jól megszokott cyma szint, ami már az AK vonalon sokat bizonyított.A motor a gyári rugóval megbirkózik, de nagy tűzgyorsaságra nem képes - kategóriának megfelelő, 400 FPS alatti konfigurációnak elég ha nincsenek nagy elvárások.A gearbox héjat felnyitva a korábban említett kép fogad. A dugattyú második foga csak fél fog magasságú, de az AOE beállítás csapnivaló. A rugót gyengébbre kell cserélni, vagy a gyárit rövidebbé tenni, és a végeit kiigazítani, mivel ez itt is elmaradt. A dugattyúfej tömítését érdemes cserélni, nem tömít tökéletesen, ugyanakkor a hengerfejnek is lehet adni némi teflonszalagot. A hézagolás sem tökéletes, azon is lehet még javítani.
Összegzés:
A látottak alapján elmondható, hogy a spartac a cyma termékét dobta piacra műanyagosítva - az új generációs cm.028-A ugyanígy néz ki, csak az több elemet is tartalmaz ami fémből van - tokfedél, felhúzókar, irányzékok, gázvisszavezető egy része, sátorvas és a tárkioldó. A gearbox az 1/1 cyma termék, így a szóbeszéd szerinti megbízhatósága is érthető.