Specna Arms CORE szériás M4 - SA C07

Műanyagból is lehet jól csinálni...

eng_pl_sa-c07-core-tm-carbine-replica-1152215728_9.jpg
Megint egy M4-es következik, azon belül a Specna Arms CORE szériás terméke. Alumínium előagy, alu külső cső és lángrejtő, szálerősített Nylon tokozás, szintén ebből az anyagból készült a tuskonzol, tus, markolat, valamint az irányzékok is. (ez az anyag az ABS-nél drágább és strapabíróbb)
A specnának ez a szériája az olcsóbb replikáikat vonultatja fel, ezen belül igazi gyors rugócserét is kapunk. Használat előtt célszerű átvizsgálni, mert vannak még elhanyagolt apróságok, amúgy dobozból működőképes, és használható M.A.SZ. rendszert követő játékon.


A doboz tartalmaz a replikán kívül még M90-es rugót, "töltőt" NiMH akksit, kulcstartót, hi-cap tárat és egy zsák prospektust amivel beszállhatunk a papírgyűjtésbe - tisztítópálcára viszont már nem futotta büdzséből. dsc_4095.JPGAz előagyon található szereléksínek csavarjait nem árt meghúzni, alapvetően három különböző méretűt kapunk, amit tetszés szerint felszerelhetünk. Az előagy testen néhol van durvábban csiszolt felület, majd azt festették le feketére, komolyabb esztétikai malőr nincs, meg ez is csak bizonyos szögből nézve látható. dsc_4101.JPGA "lángrejtő" egy tölcsér, ami a fegyver hangját is felerősíti, dobozból gyári állapotban kipróbálva iszonyatosan csattogós hangja van a fegyvernek. dsc_4102.JPGAhogy azt a bevezetőben is említettem, az irányzékok műanyagból készültek (az apró alkatrészek fémből). Kidolgozottságukra nincs panasz, de a rugó amivel szerelik őket nem éppen a legjobb - nem mindig ugrik fel a megfelelő állásba, hanem csak félig.dsc_4103.JPGdsc_4105.JPGAz előagy masszívan rögzül a felső tokozáshoz, mindezt hernyócsavarokkal oldották meg. Az anyagváltás jól látható a replikán, és itt a fegyvertestnél egyáltalán nem a cm.5xy vagy egy spartac/dragon anyaghasználatról van szó - van anyagvastagság, ugyanakkor az alsó/felső tokozások masszívan csatlakoznak, nem kotyog, nem nyeklik a fegyver.dsc_4106.JPGdsc_4129.JPGA gravírozás a Specna replikákon a megszokott maradt, egyéb felirattal nem találkozunk, viszont matricákkal annál inkább. A zárakasztó csak dísz és fémből készült, a tárkioldó szintén fém, a tűznemváltó kar dettó, és jól üzemeltethető, a megfelelő állásban kattanással rögzül.dsc_4107.JPGdsc_4108.JPGdsc_4128.JPGdsc_4127.JPGA markolat a szokványos dizájnt követi, a motorfenéktartó sorjás alu öntvény. Pozitív, hogy fém betéteket helyeztek el a markolatban a csavaroknak. dsc_4114.JPGdsc_4120.JPGA markolatot négy csavarral rögzítették a gearboxhoz, ami megint plusz pontos megoldás. Mondhatnánk, hogy elég oda kettő is, de pont a sors iróniája, hogy amikor ez volt a szerelőasztalon, akkor kaptam egy szintén M4-es replikát, aminek lejött a markolata - két csavarral volt csak rögzítve, és a GB aljából kiszakadtak menetestől. Az a két csavar már nem tétel.dsc_4122.JPGA tuskonzol kissé lötyög, még akkor is, ha teljesen meghúzzuk a csavart - hézagolással ezt a problémát teljesen ki lehet iktatni. A stock lötyögése attól még megmarad, azzal együtt kell élni - lehet a hézagolással időt tölteni, de annyira nem veszélyes a dolog. A képből nekem hiányzik a szíjakasztó, így azt is kap majd, ha már ez sem került bele a költségvetésbe.dsc_4116.JPGdsc_4118.JPGAz akksi a tusban kap helyet, biztosítékot nem építettek be, ezen kár volt spórolni.
A levehető tustalp helye nem túl jól néz ki, és a visszaillesztéskor is ügyeskedni kell vele, hogy jól a helyére menjen a záróelem... kár érte.dsc_4117.JPGA tusban amúgy bőséges a hely pillangó akksiknak. A három cellás 2000mAh-s Turnigy simán belefér.

Mivel nem volt pont a gyárival megegyező kialakítású szíjakasztóm, ezért a rést egy formára szabott gumilemezzel zártam le, a végeredmény ilyen lett:dsc_4150.JPGdsc_4152.JPGA gyors rugócseréhez a beszerelt szíjakasztót is el kell távolítani, hogy elférjenek a vezetékek, de szerintem ennyi kompromisszum belefér.

A hop-up kamra egy műanyagból gyártott tárcsás állítóval rendelkező darab. A felhúzókart folyamatosan tartani kell az állításkor, a tárcsa elég könnyen jár. dsc_4111.JPGdsc_4112_1.JPGA C klipsz eltér a megszokottól, felül is van két kis nyúlvány rajta, ami jobb rögzítést tesz lehetővé, és szétszedni sem olyan könnyű mint hagyományos társait.dsc_4125.JPGA gyári lenyomó egész rendben van. A hopgumi puha tapintású, most a sorsa csere - Maple Leaf macaron hopgumit építettem be először omega lenyomóval, de a kamra lenyomókarja miatt nem volt a legjobb párosítás. A lenyomó nem volt párhuzamos a hopgumi lenyomójával, és az eleje előbb leért, így pontatlan lőképet eredményezett. Adagolási probléma is volt, mivel a gumi szája kicsit hosszabb.dsc_4146.JPGdsc_4147.JPGMásodik körben egy kék madbull gumit kapott hagyományos henger lenyomóval. Az adagolás tökéletes lett, ugyanakkor a lőkép is.
A kamra tárcsája alatt egy O-gyűrű van, ami hézagolni kívánja a rést, hogy ne állítódjon el. Ez alá érdemes tekerni egy kis teflon szalagot - így kihézagolva már sokkal passzentosabb, nem lötyög a helyén. 
Szintén dicséretes, hogy a lenyomókar nem kotyog jobbra-balra, és a tengelye is fémből készült. - ezzel nem nyúlt mellé a specna, a korábban nálam járt M16-osban látott repedt spiáter kamrára köröket ver. 
A cső a szokásos "china made it" verzió, teszi a dolgát, használatbavétel előtt a tisztítás ráfér.dsc_4126.JPG
A gearbox a szokásos porfestett V2 alu ötvözet. Ami szokatlanabb, az az alu henger. 8mm-es acél csúszócsapágyakkal van szerelve gyárilag, és a tűznemváltó lapon sincs érintkező, ami egyel kevesebb elektronikai hiba forrása lehet. dsc_4130.JPGdsc_4131.JPGA fegyverben minden belső műanyag alkatrész ugyanabból a kék színű anyagból készült. A kábelezés nagyon alap, és mivel Li-Po ready lesz majd ez a replika is, ezért ki lesz cserélve 16AWG-s szilikon burkolatú kábelre. A gearboxban kenőanyag csak nyomokban található, mondhatni szárazon megy gyárilag a rendszer.dsc_4133.JPGNézzük a belsőt: Alap porkohászati fogaskerekek, szokványos V2 kapcsoló, elsütőbillentyű. A GB héj elején a hengernél a sarkok lekerekítettek, megelőzendő a repedések létrejöttét és a GB orr törését. A műanyag elemek rendben vannak, szép a kidolgozottságuk. A lecsapókar spiáter, ezt majd cserélem acélra. A dugattyú fém fogasléccel van ellátva, és a második fog fele olyan magas mint a többi. A dugattyú beesik a hengerbe a gyári tömítéssel, és új, nagyobb átmérőjűvel sem tömít rendesen - a henger is cserére került emiatt alap réz típusra, azzal már nem volt gond. A teljes tömítettség érdekében a légfúvó is cserére került o-gyűrűs alumíniumra. Ééés végre 6db hézagoló alátétet találtam a gearboxban, mert eddig ahol specna replikáról láttam írást, vagy én néztem bele, abban max egy szem volt a bevel kerék tetején - természetesen nem tökéletes, ki kell egészíteni.dsc_4143.JPGdsc_4155.JPGAz AOE beállítás gyárilag majdnem közelít a jóhoz. Pontosan beállítva a második fogat teljesen ki kellett vennem, és a harmadik fogból pár tized mm-t szintén el kellett távolítani - a hengerfej és a dugattyúfej csendes verzióra lett cserélve, csillapítandó a hangos csattogó hangot, amit a fegyver a gyári alkatrészekkel produkál. (a képen a gyári állapot látható)dsc_4136.JPG(A silent szett beépítése után)
dsc_4156.JPGdsc_4158.JPGA rugóvezetőnek csak két nyúlványa van, ami miatt nem javaslom M110 feletti rugó alkalmazását - meg aztán jól tömítve az M100-al is 370 FPS-t könnyedén produkál a rendszer. Csapágy nincs a rugóvezetőn, és a gyári rugók is elnagyoltak, a végeik nincsenek kiigazítva, manapság ez már nem divat a kategóriában. A gyári rugó egy M100-as változó menetemelkedésű Systema rugóra lett cserélve.dsc_4135.JPGMókolómesterek megpróbálhatják a csapágyas V3-as acél rugóvezető átalakítását, elég a talp nyúlványait rövidebbre venni, valamint egy hornyot kell bele vágni, hogy csavarhúzóval forgatható legyen - nagyobb terhelést ennek sem adnék, viszont ezzel a rugót is kíméljük, ugyanakkor az előfeszítéssel gyengébb rugóval is nagyobb FPS érhető el. Videó a gyors rugócseréről ITT.dsc_4160.JPGKritérium volt még a gyorsaság is, amit ki lehet hozni a rendszerből a gyári motor megtartásával. Ebből kifolyólag került beépítésre 8mm-es görgős csapágy szett. dsc_4142.JPGA bevel keréknél örök probléma a kábel burkolatának sérülése. Létezik rá gyári megoldás is, de nem ebben az árkategóriában. A GB falából dremel koronggal kicsiszoltam némi anyagot, így már a vastagabb kábel is biztonsággal elfér - ilyenkor a biztos eredmény érdekében ajánlott a kábelt leragasztani.

Elektronikából az Extreme Fire tervei alapján az SW-AB Long FET került beépítésre saját tervezésű nyomtatott áramkörre. dsc_3891.JPGKapott mini üvegcsöves biztosítékot, valamint XT60-as csatlakozót is. A motor 7,4V-os akksival is szépen dolgozik 100-as rugóval, a ráírt M130-at nem kell komolyan venni, ide elég, a merészebb álmokat nem ez fogja elhozni számunkra. A rendszer pedig amúgy is 11,1 Voltról lesz használva majd.
dsc_4154_1.JPG

Összegzés:
Érződik rajta az "olcsósítás" - belső kék műanyag elemek - ugyanakkor a tárcsás kamra, igazi gyors rugócsere, fém fogasléces dugattyú mind jó dolgok. A finombeállításra ennek is szüksége van, és a marketing helyett pár hasznos motyót is kaphattunk volna a pakkban. Tuning alapnak sem rossz választás, és csekély súlya miatt játékon is előnyös lehet. A negatív dolgokat leírtam, olyan eget rengető mellényúlás nincs benne. Nyilvánvaló, hogy a kereskedők magasztalják, hiszen el akarják adni a portékát. Összehasonlítva a 2x annyiba kerülő M16-os specnával amiről korábban írtam, belvilág tekintetében itt sincs szégyenkeznivaló, a hopkamra még jobb is. Külsőleg a műanyag az csak műanyag marad, úgy is kell kezelni - én azért nem dobáltam mint a Gunfire videóban.
Volt szerencsém egy éppen épülő pályán tesztelni, és egyáltalán nem kellett foglalkoznom kompromisszumokkal a rendbetétel után, tette a dolgát. Gyors, pontos kis bestia hozható elő belőle.

2018.03.13. Frissítés:
Tárak, amiket eszik, és tesztelve is lett velük: Cyma fém köpenyes mid-cap, Ares műanyag mid-cap
(Amiket elvileg eszik, de én nem teszteltem: Castellan, specna - még jó hogy, A&K, APS mid-capek)

Ami biztosan nem jó hozzá: SRC műanyag mid-cap
(Elvileg a boyi mid-cap sem jó hozzá)

 Játékon készült videók: