Stielhandgranate - 3D nyomtatott airsoft gránát

Egyik játékostársam megkért, hogy készítsek a 2. vh-s dummy német nyeles gránátjából egy airsoft játékon is használhatót, mert hát mi értelme van cipelni valamit ha az csak dísznek jó? Fából készült holmi, amiről a fej levehető. Az ihletet az Aliexpress-ről rendelhető szirénázós-villogós gránát adta amit több mint egy éve elégedetten használunk.

Modelleztem egy gránátfejet amit megpakoltam a szükséges elektronikával - programozható időzítő, 11,1V akku, biztosító kapcsoló, sziréna.
A gránátfej TPU rugalmas anyagból készült, hogy bírja a dobálást, továbbá menetesen rögzül a nyélre, ahol is található egy nyílás amin a pici akksi behelyezhető, felcsavarva pedig védett helyen van. Külön kupakkal - amit szintén gyártottam hozzá, csak a videóban nem szerepel - egyszerű hengeres gránátként is lehet szórni tanglin/gyakorlójátékon ahol nem az autentikusság a cél - ha már az autentikusság szóba került, festést is kap majd természetesen.

Ez a prototípus, a méretén még lehet csökkenteni, hogy kisebb helyet foglaljon de a funkcióját már betölti.
A gránát a szeg kihúzásával aktiválódik, 4 másodperc késleltetést állítottam be amit 3 másodperc szirénázás követ majd kikapcsol. A biztosítószeget visszahelyezve a gránát újra élesítve van, ismét eldobható - amíg az akksi bírja és össze tudod szedni lehet szórni mint a cukrot.
(az eredetin a rántózsinór alul volt, most ettől eltekintve én a gránátfejbe tettem egy szeget, de majd a 2.0 verziónál az eredetihez hű megoldás lesz ;) )