Cyma M4 - CM.506

Még több ABS

Hol is kezdjem... legyen az eleje: vadi új fegyver, annyira friss hogy 300-nál több BB még nem hagyta el a csövét. Alap átnézés: szórás csökkentése - a cső kolompol a helyén - nyekergő hang - hézagolás pótlása. Cyma 500-as M4 szériájáról van szó ahol még a szíjakasztó is ABS-ből van, meg úgy minden amit el lehet képzelni, előbb végzek a felsorolással ha azt mondom el hogy mi van fémből: gearbox, cső, csővezető körbeöntve műanyaggal, első szíjakasztó, elsütőbillentyű...
csavarok és rugók :P, a lényeg, hogy nem kéne perecelni vele a pályán, mert instant kettétörik. Sok különbség nem lehet belső tekintetében a nemrég látott cm.010-hez képest, de ideje megnézni mit mertek beletenni.

dsc_17981.JPG

Az upper és a lower szétszedése sem ment kalapálás mentesen, a stiftek igencsak szorulnak. A gearbox kiszabadítása izzadós művelet, erő is kell ,de azért a lowert sem kéne eltörni. A hopupkamra oldalirányban mozog, a cső meg kolompol a vezetőcsőben. Az ördög és a részletek...dsc_1820.JPGEz is megkapta a gázvisszavezető imitációt, a cyma-nál ez már egy alap dolog lett ezek szerint.
A kamra a megszokott, ugyanaz mint a cm.010-ben is, viszont ebbe sikerült jó lenyomót tenniük ami szép kidolgozottsággal bír, ellenben ez a hopupgumiról nem mondható el. Elmenne vele egy darabon, de ha már itt van kap egy zöld aimtop gumit, azzal nem veszít semmit sem.
dsc_1815.JPGA fegyvert első szemrevételezéskor még kicsit megdicsértem, odasüss haver, az ott szilikonos kábel a tube-ban. Korai öröm volt, szétszedve kiderült hogy csak parasztvakítás az egész, 15cm után a megszokott vékony kábelezés folytatódik a fegyverben... Nice try cyma. FRISSÍTÉS 2017.12.16: A spartac STR28-as M4-esben is ugyanezt a megoldást láthatjuk. A kábelezés ilyen fajta megoldása a kihúzható tus miatt van, hogy a kábel könnyen mozogjon, úgyhogy ez inkább pozitívum. dsc_1799.JPGA box feliratozás nélküli, odlalán kis távtartókkal a spórolós ABS test miatt. A hengert kézzel el tudom forgatni az összeszerelt boxban, ez korántsem jó jel - amúgy 3/4-edes a henger, ami a 295mm-es csőhosszhoz megfelelő.dsc_1800.JPG Szétszedve az újgenerációs cyma cuccok kerülnek elém, nullklométeres zöld ufótakonyban - ilyet ritkán látni, lehet félre kéne tenni belőle egy keveset a NASA-nak. dsc_1801.JPGViszont nagy pozitívum hogy odaát végre felismerték a szilikonzsír nyújtotta előnyöket, és a dugattyú vezetősínje, a dugattyúfej, a hengerfej, valamint a nózi azzal van megkenve - kicsit túlzottan, de legalább gondoltak arra ha már onnan a csőbe fröcsög akkor az nem tesz kárt a hop-up gumiban, a gazda meg majd kitakarítja ha már nem jön ki a BB. A rugóvezető itt műanyag, minden más megegyezik a cm.010-es belsőjével - dugattyú kialakítás, fogaskerekek stb. Maga a gearbox héj más, a hátulja teli fém - tömegnövelésnek hogy ne csak egy pillepalacknak érezzük a fegyvert a kezünkben.
A takarítás után a szokásos hézagolás, motortól a dugattyú felé haladva külön minden fogaskereket, majd egyben ellenőrizve:dsc_1826.JPGA gyári 8mm-es siklócsapágyak belső átmérője akkora, hogy a fogaskerekek tengelye lötyög benne - ez hosszútávon nem egészséges, láttam már V3-as boxot ami ilyen csapágyakkal volt szerelve, és elkoptatta a bevel gear tengelyét. Még annyit hogy ilyen kivitelű csapágyat az SHS forgalmaz, óva intek mindenkit tőle. Egyenlőre marad ez, kezdő játékosnak nem létszükséglet ennek a cseréje, idővel majd úgyis kiforrja magát hogy mi lesz.
Ezután a parasztvakítós vezetékelést cseréltem ki normális, szilikonos kábelre, fetet nem kap a fegyver, mivel csak nikkeles akksi van hozzá, ahhoz meg nem ajánlott alkalmazni - hosszú távon majd érdemes lesz "liposítani", viszont már most is minimális kormolódást lehet látni a kapcsoló lemezein.
dsc_1828.JPGA henger elforgását meggátolandó szigetelőszalag amolyan szükségmegoldás egy rétegben, a célnak megfelel. A rugóból levágtam három menetet, 390 fps gyárilag, ha kevesebb lesz az nem nagy gond - egyszer az alkatrészek is tovább bírják, másodszor meg kezdéshez nem kell közel 400 fps. Nem is maradt más hátra mint újra összerakni és kipróbálni. A markolatfenék nagyon elcseszett, macerás visszatenni ha a motormagasság állító hernyócsavar be van hajtva, csak úgy sikerült visszatenni hogy azt kivettem ideiglenesen - nem gond, hallgatózással újra könnyedén beállítható. Ha már itt tartok akkor a motort is megmutatom: dsc_1821.JPGNem túl erős mágnessel rendelkezik, de a gyári nikkeles akksival szép tűzgyorsaságot produkál, határozott a fegyver elsütése, kellően erős a motor.
Miután a gearbox visszakerült a helyére, a fegyvert összerakva a csövet is kihézagolom teflonszalaggal - összesodorva körbetekerem, és egy vékony csavarhúzóval benyomkodom a cső mellé.
dsc_1831.JPGLángrejtőt fel, tárazás és chronózás: 362-364 fps-t mértem vele, kicsi ingadozás, néha egy 365, 361 becsúszik de átlagosan 363 fps-nek mondható a mérések alapján - már hallom ahogy mondják: miért csak ennyi? 
Azért pajtás, mert nem vaddisznóra megyünk, ezt is megérzi majd a delikvens ha megkocogtatod ezzel a tűzgyorsasággal - meg aztán többet ésszel mint erővel, egy játékos nem azért lesz jó mert nagyobbat rúg a puskája.

Vége a szerelésnek, jöhet a teszt. 30 és 40 méterre lévő táblára lövöldöztünk vele, és elégedettek voltunk az eredménnyel - a 40-nél ment még messzebb is, effektíve 45 lehet a maximum. Ezután a következő játékon láthattam is akció közben, elégedett tulajjal, ami nem is kíván több mondanivalót.