Galaxy MP5K javítása 3D nyomtatott alkatrészekkel

Amikor az ABS fegyvertest törik...

dsc_0875.jpg

Ez a galaxy MP5K azzal került hozzám, hogy a válltámasz kiszakadt a fegyvertestből. Továbbá a lángrejtő is törött volt, azon túl pedig a belső alkatrészeknek is kellett némi revízió. 

 Először a fegyvert teljesen lebontottam, és a szükséges alkatrészek cserére kerültek, továbbá kapott új vezetékelést FET kíséretében. 

dsc_0768.jpg

dsc_0770.jpg

dsc_0815.jpg

Került be még új tappet, és töített légfúvó - M14-be való jó bele, SHS/Shooter. 

dsc_0851.jpg

 A gearboxot és hop-up rendszert érintő fejlesztések után nekiláttam az összeszerelésnek, ami a törött alkatrészek javítását is jelenti. A fegyvertest felső tokozása a hátsó stifteknél eltörött. Első lépésben dremellel eltávolítok a törött részből annyit, hogy egy kb szabályos, mérhető felület keletkezzen, amihez majd a pótlást be tudom illeszteni. dsc_0779.jpg

A terep előkészítése után jön a modellezés, ami az egyedi javítóelemek digitális létrehozását tartalmazza:

Az első képen a felső tokozás végére kerülő elem látható. A felső stift teljes egészében ebbe fog csatlakozni, így a két nyúlványban furatokat helyeztem el, amelyek a meglévő fegyvertest anyagához lesznek csavarozva. Sajnos itt nem volt arra hely, hogy ezt belülre tegyem, mivel az akkupakknak is ide kell beférnie. ugyanakkor a csavarok méretét is figyelembe kellett venni, hogy ne lógjanak be - nem vicces ha kiböki a li-po cellát és lángrakap. 

alkatresz1.jpg

Kinyomtatva, majd felszerelve. Alapanyagként a PETG-t választottam. Kis csiszolás, majd festés megy rá. 

A következő a lángrejtő. Mivel az is eltörött és bontott nem áll rendelkezésre, de nem akar a tulaj a menetre mást tenni, így az eredeti állapot helyreállítása a cél - vagy is úgy nézzen ki. Úgy döntöttem, hogy a teljes lángrejtőt nem gyártom le újra, hanem a törött részt levágom, és a rögzítést biztosító felét meghagyom, abba lesz beleragasztva az új alkatrész. 

alkatresz2.jpgEnnek is megy majd a csiszolás, és egy matt fekete festés. 

Végül az alsó tokozás válltámaszt rögzítő stiftje is sorra kerül. Itt az egyik oldalon törött le a műanyag, amit szintén egyenesre vágtam, majd kipótoltam az alábbi képen látható elemmel. A ragasztáson túl pici csavarokkal is rögzítettem, továbbá a gyári falvastagságot többszörösére növeltem, így a stiftet is jobban tartja. 

alkatresz3.jpg

Végül az összeszerelés, újra használható a fegyver. Azt azért tudatosítania kell a felhasználónak magában, hogy a kihajtható válltámaszt nem kell akciófilmesen használni, mert azt a műanyag hosszú távon nem fogja tolerálni, még javítva sem. Egyébként ki és behajtható a válltámasz, másodlagos fegyverként lesz használva, így a célnak megfelel.