Cyma "Blue Edition" Gearbox
(kép forrása: twg.pl)
Ebben a rövid bejegyzésben a Cyma "Blue Edition" névvel ellátott széria gearboxa kerül górcső alá. Miben különbözik a már megszokott felhozataltól?
Történetesen a "blue edition" elnevezés a nemrég piacra dobott MP5-ösöket érinti. Az általam megvásárolt MP5 SD6 a régebbi cyma mp5-össel mindenben kompatibilis, fegyvertest és hop-up szinten ugyanazokat az alkatrészeket vonultatja fel. A változtatás egyedül a gearboxot érinti.
Az ember szeme fel is csillant a "blue" azaz kék szóra - fú ebben talán a legendás kékseggű motor lesz? Persze, hogy nem. Természetesen ez is teszi a dolgát, de akkor nézzük, mi is valójában ez a kékülés.A GB belvilágában a kenőhornyos csapágyazás, fogaskerekek , spiáter lecsapókar nem változtak, és a csapágyazott rugóvezető sem újdonság a palettán, több korábbi cyma termékben is találkozhattunk már vele. Az M120-as progresszív menetemelkedésű rugó pedig alapfelszereltségnek számít. Szokásos sztori, hézagolásra szorul, kék ufo takony a boxban, stb.
Az eddig megszokott cyma belsőséghez képest az adagolólapát (tappet plate), légfúvó (nozzle) és a tűznemváltó lap (selector plate) bekékült, anyaghasználatot és kivitelt tekintve nincs változás. A tűzkapcsoló szintén kék lett, de kivitelét tekintve ugyanaz mint eddig.
A gearbox héjon pozitívum is felfedezhető, mégpedig a hengernél a sarkokat lekerekítették:
Ami igazából más mint eddig, az a dugattyú, a dugattyúfej és a hengerfej. A hengerfej alumíniumból készült, és dupla tömítéssel rendelkezik. A gumi csillapítás kialakítása a csendes dugattyúfejjel kompatibilis.
A dugattyú bekékült, és fém fogaslécet kapott. DE. Ami a webshop fotón nem látszik:A műanyag dugattyútesten nem sok anyag tartja a fém fogaslécet a kihúzódással szemben, így azt erősen ajánlott beragasztani. Igazából ez ugyanaz a cyma dugattyú, amit anno sikerült közvetlenül keletről beszereznem (a problémát annál is ugyanúgy orvosolni kellett).
Az AOE beállítás nem megfelelő, így a dugattyú második fogának eltávolítása és a hengerfejen a gumi csillapítás vastagságának beállítása indokolt.
A dugattyúfej viszont igazi csapágyat kapott, tehát végre nem egy spiáter tömb van a dugattyútestben - és a rugó is szépen tud csavarodni.
A dugattyúfej megint vegyes érzéseket keltett bennem. A gyári tömítése semmit sem ér, bár ez lenne a legnagyobb baja. Az élek sorjásak voltak, így azt csiszolnom majd políroznom kellett, hogy a hengert se karcolja össze. Az eloxálása harmatos, mondjuk még ez sem fájna. A gumi fedlapja rendesen rá volt ragasztva.
Az igazat megvallva amikor először lebontottam, és láttam, hogy mivel állok szemben, fogtam és átraktam a régi MP5-ös boxát az új testbe, és mentem játékra. A látottak után egyértelműen marketing fogásról van szó. Van ami alapvetően nem változott, csak bekékült. Pozitívum is van, csapágyas dugattyúfej, és a lekerekített sarkok a hengernél. A nózi sajnos nem lett tömített, és a lecsapókar is még spiáter.
Ami a lényeg, a Blue Edition szériától sem szabad többet várni, mint bármely más cyma terméktől. Az alapvető finomhangolást a használatbavétel előtt el kell végezni rajta, és onnantól ugyanúgy teljes értékű AEG van a kezünkben.