Cyma "Blue Edition" Gearbox

1.JPG

(kép forrása: twg.pl)

Ebben a rövid bejegyzésben a Cyma "Blue Edition" névvel ellátott széria gearboxa kerül górcső alá. Miben különbözik a már megszokott felhozataltól?

2.JPG(kép forrása: twg.pl)

 Történetesen a "blue edition" elnevezés a nemrég piacra dobott MP5-ösöket érinti. Az általam megvásárolt MP5 SD6 a régebbi cyma mp5-össel mindenben kompatibilis, fegyvertest és hop-up szinten ugyanazokat az alkatrészeket vonultatja fel. A változtatás egyedül a gearboxot érinti.

Az ember szeme fel is csillant a "blue" azaz kék szóra - fú ebben talán a legendás kékseggű motor lesz? Persze, hogy nem. Természetesen ez is teszi a dolgát, de akkor nézzük, mi is valójában ez a kékülés.dsc_0004.JPGA GB belvilágában a kenőhornyos csapágyazás, fogaskerekek , spiáter lecsapókar nem változtak, és a csapágyazott rugóvezető sem újdonság a palettán, több korábbi cyma termékben is találkozhattunk már vele. Az M120-as progresszív menetemelkedésű rugó pedig alapfelszereltségnek számít. Szokásos sztori, hézagolásra szorul, kék ufo takony a boxban, stb.dsc_0014.JPGdsc_0011.JPGdsc_0022.JPG

 Az eddig megszokott cyma belsőséghez képest az adagolólapát (tappet plate), légfúvó (nozzle) és a tűznemváltó lap (selector plate) bekékült, anyaghasználatot és kivitelt tekintve nincs változás. dsc_0012.JPGdsc_0015.JPGA tűzkapcsoló szintén kék lett, de kivitelét tekintve ugyanaz mint eddig. dsc_0019.JPGdsc_0020.JPGA gearbox héjon pozitívum is felfedezhető, mégpedig a hengernél a sarkokat lekerekítették:dsc_0018.JPG
Ami igazából más mint eddig, az a dugattyú, a dugattyúfej és a hengerfej. A hengerfej alumíniumból készült, és dupla tömítéssel rendelkezik. A gumi csillapítás kialakítása a csendes dugattyúfejjel kompatibilis.

A dugattyú bekékült, és fém fogaslécet kapott. DE. Ami a webshop fotón nem látszik:dsc_0009.JPGA műanyag dugattyútesten nem sok anyag tartja a fém fogaslécet a kihúzódással szemben, így azt erősen ajánlott beragasztani. Igazából ez ugyanaz a cyma dugattyú, amit anno sikerült közvetlenül keletről beszereznem (a problémát annál is ugyanúgy orvosolni kellett).dsc_4655.JPGAz AOE beállítás nem megfelelő, így a dugattyú második fogának eltávolítása és a hengerfejen a gumi csillapítás vastagságának beállítása indokolt.

A dugattyúfej viszont igazi csapágyat kapott, tehát végre nem egy spiáter tömb van a dugattyútestben - és a rugó is szépen tud csavarodni.

A dugattyúfej megint vegyes érzéseket keltett bennem. A gyári tömítése semmit sem ér, bár ez lenne a legnagyobb baja. Az élek sorjásak voltak, így azt csiszolnom majd políroznom kellett, hogy a hengert se karcolja össze. Az eloxálása harmatos, mondjuk még ez sem fájna. A gumi fedlapja rendesen rá volt ragasztva. dsc_0010.JPG

Az igazat megvallva amikor először lebontottam, és láttam, hogy mivel állok szemben, fogtam és átraktam a régi MP5-ös boxát az új testbe, és mentem játékra. A látottak után egyértelműen marketing fogásról van szó. Van ami alapvetően nem változott, csak bekékült. Pozitívum is van, csapágyas dugattyúfej, és a lekerekített sarkok a hengernél. A nózi sajnos nem lett tömített, és a lecsapókar is még spiáter.

Ami a lényeg, a Blue Edition szériától sem szabad többet várni, mint bármely más cyma terméktől. Az alapvető finomhangolást a használatbavétel előtt el kell végezni rajta, és onnantól ugyanúgy teljes értékű AEG van a kezünkben.

dsc_0026.JPG