Golden Eagle AMD 65 (JG)

dsc_4720.JPGA bejegyzés tárgyát képező airsoft fegyver már vagy 4-5 éve használatban van, ami a külső elemeken is látszik, itt-ott kopott festés, és rozsdafoltok teszik autentikussá ezt a darabot. Belsőleg is megérett már a vizitre, hiszen a teljesítménye sem a régi már. Az AMD 65-ös AK variáns ismert magyar viszonylatban, hiszen az eredeti gépkarabély az AKM-63-as hazai áttervezésének eredménye, amelyet a honvédség számára készítettek.

 Az alábbi képeken jobban látszanak a rozsdafoltok, utalva az elemek mágnesezhető anyagtartalmára. A behajtható tus működésért felelős alkatrészek azonban itt spiáterből készültek, ami már ebben egyszer cserélve is volt törés miatt. dsc_4716.JPGdsc_4717.JPG

A hop-up rendszere a fegyvernek az AK replikák körében megszokott verzió. Képet az illusztráció kedvéért mutatok egy műanyag kamráról, ebben a típusban egy spiáter öntvényt alkalmaztak, ami megfelelő kivitelű, teszi a dolgát. dsc_4070.JPG

Ennél a projektnél kérés volt a jobb pontosság és lőtáv elérése, így a gyári cső helyére egy Slong szett fog kerülni saját hop-up gumival és lenyomóval. Ez a termék egy portolt cső, ami a felesleges levegőt elvezeti mielőtt a BB elhagyja a csövet, ezzel növelve a pontosságot, és nem utolsó sorban a távolságot, amihez célszerű nehezebb BB-t is alkalmazni (legalább 0.28, 0.30)sl-008.jpgsl-006.jpg

Képek forrása: Slong airsoft
Erről a témáról bővebb leírás:
ITT

Gearbox:
A tömített légfúvót és a vezetékelést leszámítva gyári alkatrészeket tartalmaz. dsc_4725.JPGA gearboxon lépten nyomon a JG féle elemeket látni - például a motor. Ez belül is folytatódik, kampós véggel ellátott, dugattyúba rögzített rugó, stb. dsc_4727.JPGA gearbox házon a hengernél az élek lekerekítettek, ami minimalizálja a GB orrának törésének esélyét.dsc_4732.JPGFelbontás után sincs sok új a nap alatt. V3-as fém rugóvezető, jó nagy előfeszítéssel. Normális fogaskerék szett 1:18-as áttétellel, a bevel kerék tetején csapágyazással. A kapcsoló kissé égett, aminek további romlása ellen MOSFET kerül beépítésre. A tömítéseket cserélni kell, azok már szépen elhasználódtak. A dugattyú fogai viszonylag épek, minimális kopás látható az első fogakon - AOE korrekcióval ez is megoldható lesz, hogy ne legyen rosszabb. És természetesen egy kiadós takarítás is már ráfér az alkatrészekre - nem is beszélve a fogaskerekekre száradt gépzsírról. Erre a célra féktisztítót használtam fel, mivel könnyen eltávolítja a gépzsírt, és a műanyag alkatrészek is hatékonyan tisztíthatóak vele.
dsc_4729.JPGdsc_4730.JPGTisztítás utáni szemle:
dsc_4734.JPGA motor pinion fogaskereke ép, csere nem indokolt. A motortartó bak lötyög, így azt hézagolni kell. Maga a motor annyira nem "HájPóver", de ide tökéletesen megfelelő a hozzá társított rugó felhúzására.dsc_4737.JPGA dugattyú második fogát teljesen eltávolítom, valamint a hengerfejre plusz gumi csillapítást ragasztok fel, ami a felhúzó fogaskerékkel jó pozícióba állítja majd a dugattyú fogaslécét. A dugattyúfej cserére kerül. Alumínium fejet kap, amihez csapágyazás is tartozik, ami engedi majd az új M100-as rugót elfordulni, szemben a gyári, befogott megoldással - a rugó meghálálja majd, hiszen így később fog gyengülni. Maga a dugattyútest jó állapotnak örvend, ez még elmegy egy ideig. dsc_4736.JPGA henger belseje használatához képest rendben, durva karcolás nincs a felületén, feladatát ellátja. Alapvetően a 370mm-es  csőhöz ugyan sok lenne a teli henger, de mivel a beépített portolva van, így nem cserélem ki - a levegőtöbblet tud távozni, így a lőképet nem befolyásolja majd.
dsc_4739.JPGA  fogaskerekek is jó állapotúnak tűnnek, szemmel nem látható rajtuk repedés, sérülés, cserét indokoló kopás. A spiáter lecsapókar is megmarad, mivel nincs panasz az egyeslövésre - V3-as gearboxban amúgy is hosszabb életűek mint V2-es társaik. A felhúzó fogaskerék kap majd egy alu delayert. A 7mm-es siklócsapágyakat ragasztani kell, mert kiesnek a helyükről. dsc_4735.JPGA gearbox belsejének megmunkálása a szokásos JG minőség. Durva sorják nincsenek, a csapágyak körül sem kellett reszelni.
dsc_4738.JPGA csapágyak beragasztása után a fogaskerekek hézagolása, kenése következik, majd az elektronikai és levegős alkatrészek is az új tömítésekkel a helyükre kerülnek.dsc_4743.JPG
Tekintettel az alacsonyabb költségvetésű airsoft fegyverre, a látottakban nem találok kivetnivalót. A kényes pontja az a behajtható tus spiáter alkatrészeinél van, amit vásárláskor tudomásul kell venni, vigyázni kell rá. Belsőségekben a JG-től elvárható minőséget kapjuk, ami már bizonyított eleget. A finombeállításokat követően pontos és megbízható elsődleges airsoft eszköz lett belőle. A slong szett is szépen dolgozik, gyönyörű lőképet produkál a fegyver - 0.28-as G&G BB-vel 50 és 60 méteren teszteltem. Nehezebb BB-vel akár nagyobb hatótáv is kihozható belőle.