Első generációs CYMA AK 47-S
Egy másik bontószökevény... (CM 0.28S)
A következő bejegyzés egy régi, ütött-kopott Cyma AK 47-S-ről fog szólni. Ez is onnan van ahonnan a G36-os, csak ez már vagy öt éve félre volt dobva a sufni legmélyére. Most előkerült, és a feladat az újraélesztés lenne, mindenféle komolyabb ráfordítás nélkül. Mivel ez egy első generációs cyma AEG, ezért a belsejének egyes részei nem kompatibilisek a mai AEG-ekkel, esetleg ha még össze is lehet rakni, akkor azok kialakítása eltérő.
Ezen szinte minden ABS, a jobban igénybevett részeken fém - meg pár spiáter rész, ami tekergetés és tapogatás közben jó eséllyel a kezünkben marad. Sokat megjárt fegyver ez, de akkor kezdődjön...
A lángrejtőt levéve ez a kép fogad: alu cső, és csak a lángrejtő tartja pozícióban úgy ahogy.
A gázblokk teljesen ABS, csak a csövet rögzíti egy spiáter gyűrű.
A hopup kamrát elég könnyen ki lehet szabadítani, viszont az is más kialakítású mint a napjainkban megszokott.
Szétszedve kiderül a turpisság:
Itt egy műanyag toldóval oldották meg a hopupgumi elhelyezését, a csövön meg csak egy marás van hogy a kamrához lehessen szorítani az erre szolgáló műanyag lemezzel. Ez bonyolult is, valamint nekem egyáltalán nem biztató hogy a BB egy toldott csőben indul útnak... Úgyhogy támadt is egy ötletem:
A nemrég SLONG csövet kapott FAMAS-ból megmaradt gyári csövemet bele lehetne applikálni ebbe a szerkezetbe. A műanyag adapter hopup gumit fogadó végét levágom, és a megmaradt részből is kicsiszolom a maradék anyagot hogy a csövet át lehessen rajta tolni - itt érdemes mérni, mert ha nem lesz jó helyen akkor vagy nem fog adagolni, vagy sok-sok fps megy a semmibe.
Elsőre így néz ki:
Eléggé passzos, de biztos ami biztos még egy csavarral rögzíteni fogom elfordulás és elcsúszás ellen:
Majd a csavar:Ezzel meg is volnék, jöhet a hopup gumi, és a kamra:
A kamra is kapott egy csavart, biztos ami biztos - azt hozzá kell tennem hogy ez így összerakva masszívabb mint a sok műanyag "bepattintós" megoldás gyengébb minőségű kamrák esetében. Végül egy kép, benne a fehér aimtop hop-up gumival:A hopup rendszer meg is van, jöhet a Gearbox: CM:02
A szokásos zöld zsíros belső fogad, gyenge rugó, a rugóvezető és a hengerfej átlátszó műanyag, ahogy a nózi is. A henger elég rideg, kicsit kopottak a fogai - főleg a második fog, abból reszelni kell majd, a fej fekete műanyag, 4 lyukas ventillált. Teli réz henger, XYT fogaskerekek, a köztesen még egy www.gear.net.cn felirat is van alul. A csapágyak fekete műanyagok, passzosan ülnek a házban. A kapcsoló és a kisebb rugók rendben, az adagolólapát szintén.
Első a takarítás, aztán már lehet is valamit kezdeni vele.A tömítések sorjásak, öregek, mindenképp cserélendők. A hengerfejen is ugyanolyan tömítés van mint a dugattyúfejen - ez is egy régi spórolós megoldás, teflonszalaggal megkínálva új tömítéssel már hajlandó tömíteni is. A nózi lötyög, de az most marad. A gyári rugót cserélem egy M95-ösre, így már 300 Fps fölé megy, a bizonytalan dugattyú miatt ez elég lesz.
Hézagolás és csapágycsere. Itt újabb probléma: a fogaskerekekre nem megy rá a csapágy. Hiába, nem mai darab, úgyhogy megy vissza a műanyag csapágy, így a gyengébb rugó is indokolt - a gearboxban pedig mondanom sem kell hogy lötyögtek volna a 6mmes fém golyóscsapágyak.
Hézagolás, tömítéscsere, zsírozás megvan, összeraktam, majd kapott egy fetet - IRF3205 - és már nem maradt más hátra mint teljesen összeszerelni és kipróbálni: 320-330 közötti FPS értékeket mértem vele. Az alkatrészekhez viszonyítva ez elég is lesz - a motor viszont elég erős, 7,4 V-os Li-Po-ról is gyorsan pörög - mondjuk nem erős a rugó, de ez még egy 110-essel is gond nélkül megbirkózna.
Tokfedél alá vezetékeltem, XT60-as csatlakozóval - elég szűkös a hely, de azért belefér egy 1,3-as lipo.
Lőkép és lőtáv hamarosan...
FRISSÍTÉS: 2016.10.29.
Nemrég volt szerencsém kipróbálni, és meglepően jól szerepelt. 0.20-as BB-vel is bitang pontos jószág, 320 fps-el szép 40 méteres lőtávval rendelkezik, amin az emberalak könnyű szerrel megvan. 25-ös BB-vel a lőtáv ugyanaz, a lövedék nagyobb súlya miatt érezhető hogy később ér oda célhoz, de jómagam elégedett vagyok a fegyver teljesítményével, kb 0 ráfordítással működőképes lett - értem ezalatt azt, hogy nem kapott új alkatrészt, csak bontottat.