G36 építés

Egy bontószökevény története

A címben szereplő fegyvert (ASG test) egy jó barátomtól kaptam még több mint egy évvel ezelőtt, ha valamit lehet vele kezdeni akkor legyen az, ha nem akkor bontsam le alkatrésznek. A fegyver állapota kritikán aluli volt: törött előagy, a teljes tűznemváltórendszer ripityára törve, tűzváltókarok hiányoztak. A motortartó is több darabban volt mint ahogy az a rajz szerint van, és a GB belsejében is törött fogaskerék és még sorolhatnám. 

dsc_1529.JPG

A képen a javított, kész állapot látható. A C előagy helyett kapott egy K előagyat, jól jön a plusz hely az akksinak - meg hát csak ezt tudtam beszerezni :) FRISSÍTÉS: sikerült keríteni egy C előagyat is, abban elfér a 2 cellás pillangó LiPo, a K előagyban egy 3 cellás pillangó kap helyet.


Alkatrésznek nem sok volt hasznosítható, és úgy egyeztünk meg, hogy ha tudok akkor csinálhatok belőle egy működő fegyvert, meg is tarthatom ha sikerül egyszer működésre bírni. Ez amolyan háttérprojekt volt, hosszú időn át tartó alkatrész gyűjtögetéssel, és végül összejött minden ahhoz hogy érdemes legyen nekilátni. 

dsc_1414.JPG

Miután mindent összeszedtem, egy rövid áttekintés hogy mi is fog belekerülni a fegyverbe:

- A GB-be egy Aimtop V2-es box lelke fog beköltözni - fogaskerékszett, fém fogasléces dugattyú, fém dupla tömítéssel ellátott hengerfej.
- SHS lecsapókar - egyes lövésért felelős alkatrész.
- A kapcsoló, adagolólapát szerepét a régi alkatrészek fogják betölteni - meglepően jó állapotban maradtak.
- A rugóvezető egy V3-as csapágyazott guarder.
- A nózi - mára már sajnosmegszűnt a webshop - a hazai GSE által gyártott G36-long típusú "O" gyűrűvel ellátott verziójú lesz.
- A célzott fps 350-390 között lesz, rugó ennek tükrében majd a gyűjteményből.
- A tűzváltórendszernél az Airsoftpro által gyártatott csodát választottam, amilyen durván szét volt aprítva az eredeti nem mertem használt spiátert venni - mellesleg az áruk majdnem egyezett, de azért majd az ASpro-nál is akad majd kontra.
- A selector plate/ tűznemváltó lapát egy ASpro által forgalmazott lesz - előre megjegyezném hogy ez az alkatrész sem volt monyákolásmentesen beépíthető.
- A motortartó bak egy új JG, ami kicsit feszült az összeszerelés során, nehezen akart rámenni a boxra, de itt még nem kellett a reszelőhöz nyúlni. 

dsc_1415.JPG

 
Az AOE beállítás itt az összeépített alkatrészekkel jó lett. A problémák a gearbox lezárása után kezdődtek a tűznemváltó rendszerrel...

dsc_1416.JPG

 A G36-os replikák tűzváltója elsőre egy túlbonyolított szerkezetnek tűnhet, de be kell vallani hogy inkább 100 ilyet mint egy SCAR rendszerűt. Viszonylag egyszerűen összerakható, közben nem esik darabjaira. De az utángyártott alkatrészekkel néha vannak gondok: a következő képen a tűznemváltó lap látható, amit csak vagdosás és reszelgetés után lehetett csak értelmesen használni, gyári állapotában a tűzváltóval safe és sorozat között 2mm-es mozgatással lehet váltani, egyeslövés nem is volt.tuzvaltopanel.pngÉs végre összerakva, túlesve a módosításokon, elmondhatom hogy működik, vezetékelés FET fogadására alkalmas kivitelben előagy felé előkészítve. A rendszert 7,4-es LiPo-ról tervezem hajtani, maga a fet egy AB (aktív fékes) verzió lesz, ami még ennél a felállásnál nem feltétlenül szükséges, de hátha majd egyszer engedek a 11,1 Voltos LiPo-k csábításának.
dsc_1438.JPG

A következő "probléma" az ASpro tűzváltórendszer kapcsolójánál volt. A hagyományos tűzváltókban szokott lenni egy csapágygolyó vagy ABS pöcök mögöttük egy rugóval ami a megfelelő állásba érve beakad, nos ebből ez hiányzik. Egy kis vizsgálódás után kiderült hogy ezt a fogas íven készített kis vájattal szándékoztak megoldani, amit a safe mod-ért felelős kis rugóval feszített alkatrész biztosít számunkra - éppen érezhető kattanás, lehet hogy egy eseménydús helyzetben játékon nem sokat ér - mondjuk hogy ez a kontra.
dsc_1457.JPGA hopuprendszert nem is taglalnám nagyon, semmi extra, alap műanyag kivitel, tárcsás megoldás, pontos, nem állítódik el könnyen. Kapott egy zöld AIMTOP gumit gumihenger lenyomóval. A fegyverbe kerülő cső egy G3-asból bontott cső lett, aminek a végét políroznom kellett mivel kissé sorjásra sikeredett a gyári kivitel - az eredeti állapotról nem készítettem képet, de a javítás valahogy így néz ki:dsc_1497.JPG

És akkor teszt: nem adagol rendesen az M4 tárfészek - azaz sehogy sem.

A problémák a következők lehetnek:
- a tár rossz - kizárva
- a tárfészekben akad el a BB - szintén kizárva, kivéve a fegyverből kiüríti a tárat
- a nózi nem megy kellően hátra hogy a BB beférjen - kizárva, fejtetőre állítva a fegyvert egy darab BB-t tettem a nózira, betöltötte és ki is lőtte

A probléma a tárfészek és a nózi között található, mégpedig a tárfészek adagolónyílása egy mm-el előrébb van a G36 saját tárfészkéhez képest, ezt a problémát egy kis reszeléssel lehet orvosolni és máris ott a hibátlanul adagoló fegyver a kezünkben

A fegyver a végső teszten szép lőképet és 350 fps-t produkált. Az a kérdés adott most, hogy érdemes volt kimenekíteni a kukából ezt az egész kacathalmazt ami végül egy használható fegyver lett: Igen, az volt. 
Itt idézném egy régóta airsoftozó ismerősömet: "A G36-ost egyszer mindenkinek ki kell próbálnia"

 

Frissítés:
Egy G36 réz csövet a végén alul bemartunk, maradt a zöld aimtop gumi, és az eredmény nagyon meggyőző. 33-as G&G BB-vel használtam eddig, nagyon szép lőtáv, és pontosság volt a jellemző. 25-ös BBvel használhatatlan, 0 hopup hatással is feltekeri az égbe, de 28-astól megfelelő, és a nehezebb egyre jobb... mindezt 350 fps-el. Aki még nem ismeri az eredetit, annak elöljáróban annyit hogy ez a vágás a cső végén a BB kilépésekor alul levegőt enged ki, ami még megtekeri a BB-t, ezzel is elősegítve a hopup hatást, így lehetővé téve hogy a nehezebb lövedék tehetetlenségét is kihasználhassuk - messzebbre lőhetünk, és ott is nagyobb a becsapódás ereje.dsc_1858.JPG