Double Eagle USP
Kompresszió javítás, FET beépítés
Ismét egy AEP kerül a szerelőasztalra, viszont most rendhagyóan nem CYMA modellről van szó, hanem egy DE-ről (Double Eagle).
Röviden: Nincs kompresszió, az effektív lőtáv harmatos 5 méter.
A fegyver még mielőtt hozzám került kapott Li-Po akksit, amivel már régóta volt használatban, a biztonság kedvéért a kapcsolót is megnézem - FET ugyanis nem került beszerelésre.
A szánt levéve hasonló a kép mint egy cyma esetében, ami viszont szembetűnt, az a tűznemváltó szerkezet. Nagyobb alkatrészekből áll, ami nem feltétlenül rossz, szerintem jobb, főleg a szétszerelésnél:
A cyma USP szétszedésekor elpattant belőle egy kis rugó - teljesen más konstrukció mint ez -, és kb a következő program várt rám aznap estére:
természetesen nem találtam meg, de sikerült pótolni bontott elektronikai ketyeréből...
Anyaghasználatban semmi extra, az ABS test OK, az alu szán rendes súlyt biztosít a fegyvernek,amitől kevésbé érződik pillepalacknak - ez eddig akár a cyma esetében.Szétszedése egyszerű, a markolat tele van tűzdelve stiftekkel, amik elsőre nem is szembetűnőek - a cyma AEP-eknél le kell szedni egy vékony lemezt, csak aztán lehet hozzájuk férni, itt ezzel nem sokat vacakoltak - még pár csavar és már kint is a GB:
Amit eddig AEP-nél nem láttam, az a 3/4-es henger. A zsírzása nem zöld takony, hanem valami normálisabb. A DE-ről annyi infóm van hogy nem valami minőségi a belső részekre nézve, ezt sajnos alátámasztja a GB ház repedése a felhúzó fogaskeréknél:
(A javítás fémragasztóval történt, a csapágy beragasztásával együtt.)
Mielőtt nekiállnék a takarításnak és a GB belső rendbetételének, a kapcsolót megmutatom, mert ez bizony bekerült a Li-Po versus Kapcsoló fotógyűjteménybe:Ennek már megjár a FET, dolgozott eleget. A következő a gearbox takarítása és hézagolása, majd újrazsírzása.
A fogaskerekeken egyáltalán nincs hézagolás - egyedül a motorral csatlakozó kerékre tettek pár darabot.
Ahogy egy AEG-nél, itt is a motortól érdemes kezdeni:
Aztán tovább hézagolni a felhúzó fogaskerék felé. A köztes fogaskerekeket csak egyik oldalról lehetett hézagolni, mivel a tengelyük átmérője olyan kicsi, hogy távtartó nélkül az alátét semmit sem ér, egyszerűen csúszkál rajta.
A hézagolás után a tömítések cseréje következik. Egy van a hengerfejen:Egy a dugattyúfejen:
És kettő a légfúvón: (ami egyébként egy elég sorjás darab)
A légfúvó rugóvezetőjén lévő tömítést nem cserélem, az megfelelő állapotú.
Miután mindezzel megvagyok, és a GB is újra összeállt, következhet a hop-up kamra:
Spiáter kamra, műanyag alkatrészekkel, felépítésre megegyezik a cyma kamrával.
Szétszedve egy elég kellemetlen dolog került elő. Itt nem csak kompresszió probléma volt.Belenéztem a gyári hopup gumiba, és a lenyomója szó szerint el van rongyolódva. Kifordítottam, így jobban látható hogy miről is van szó:
Korábban már cseréltem AEP-ben hopupgumit AEG-hez gyártottra. Rövidebbre vágtam, és még egy O gyűrűt helyeztem fel a csőre, plusz egy kis teflonszalag. A végeredmény elfogadható volt, nem esett az FPS, és a lőtáv is visszajött. Itt is ugyanez lesz az eljárás:
Visszatéve a helyére a kamrát, ellenőrzöm hogy megfelelően zár a légfúvóval a gumi:
Utolsó szerelési lépésként a FET beépítése maradt. Egy darab IRF3205 kerül bele a fegyverbe. Végül minden a helyére kerül, jöhet a mérés.A fegyver elég gyengén muzsikál, mindössze 136 FPS-t képes kipréselni magából. A tömítések rendben, úgyhogy itt rugó lesz a probléma. AEP rugót hazai piacon még sehol sem láttam.
De mielőtt bármit is tennék, előbb kipróbálom. 0.2-es BB-vel meglepően szép lőtávja van - kb mint a glock-nak.
Az akksi 2 tár után már nem ad elég kraftot a motornak - sorozattal lőve. Egyes lövést, vagy rövid sorozatokat használva ez a probléma nem jelentkezik.
Utóbbi miatt rugót nem tennék erősebbet, másrészről pedig a gearbox ház bizonytalan spiáter anyaga miatt sem.
Ez így ahogy most van télvíz idején megfelel épületben. A 20 métert meglövi, van hopuphatás is. Amíg megy, addig menjen. Ha megáll, mehet a falra dísznek.