Cyma AK 105 - CM.040B

alapszerviz és fejlesztés

6.jpgA sok sok műanyag után most következzen valami acélosabb. A bejegyzés alanya igencsak bővelkedik mágnesre reagáló anyagban, ugyanakkor árkategóriáját tekintve a Specna Core M4-el egy szinten van - 160€ környéke ha nincs akciózva. Cyma termékről beszélünk, így a szokásos minőség adott. Az alapvető beállításokon túl némi tuningolásra is sor kerül majd. (Beszerzési forrás: LINK)

 A lángrejtő, tisztítópálca, külső cső, gázvisszavezető egy része acélból van. Az irányzék valami öntvény, amire nem tapad a mágnes.dsc_4161.JPGA lángrejtő belsejében egy o-gyűrűt is találhatunk, amivel a hézagolást kívánták megoldani - sajnos a belső csövet ez nem érinti, mivel csak a lángrejtő lötyögését csillapítja. A réz csövet érdemes kihézagolni a nagyobb pontosság érdekében. dsc_4162.JPGA gázblokk, és az irányzék elemei sem acélosak - a laprugót leszámítva, ami az irányzékot tartja a helyén.
dsc_4164.JPGdsc_4165.JPGA fegyver tokozása egy "U" alakban meghajlított acél lemez, ami további formáláson esett át - nem nagy az anyagvastagság, ami nem baj, pont elég strapabíró AS célra, és még a GB mellett a vezetékeknek is bőven marad hely. A tokfedél acél, ahogy a sátorvas is. A markolat a szokásos ABS, és egy fájó pont, mert a behajtható tus zsanérja még mindig alu öntvény.
dsc_4166.JPGA tárfészekben egy acél elem is helyet kapott, ami több szempontból is jó nekünk:
- pozicionálja a külső csövet
- nem engedi "túltolni" a tárat.
A hozzá adott papírvékony műanyag falú hi-cap tár lötyög a tárfészekben, ugyanígy a mid-cap tárak is. Aggodalomra semmi ok, ez egy cyma AK. Ha úgy tűnik, hogy ki akar esni a tár, akkor is adagolni fog rendesen.
dsc_4167.JPGdsc_4168.JPGA tűznemváltó kar szintén acél, és a csavaros megoldás, ami egy spiáter tömbbe rögzíti még mindig adott, a műanyag sapka helyett acél lemezből gyártottat kapunk.dsc_4170.JPGdsc_4178.JPGMég mindig nem ért véget az acélozás, a tus is ebből az anyagból készült, a szíjaksztó szintén. A tus behajtáshoz benyomandó gomb nagyon nehezen működtethető, szorul. dsc_4172.JPG
Hop-up rendszer:

A fegyver fém öntvény hop-up kamrával érkezik. A cső tele van kosszal és zsírmaradványokkal, kidolgozottsága megfelelő. A kamra állítókarja túl könnyen jár, a csavarokat érdemes kihézagolni, vagy a foglalatnál lecsiszolni az anyagból, hogy jobban szoruljanak. A kamra szétszedése nehézkes volt, mivel az eleje nyakon lett öntve bőségesen menetrögzítővel, ami miatt a kis réz gyűrűt csak nagy küzdelem árán lehetett kivarázsolni a helyéről. A C-klipsz műanyag, passzosan illeszkedik, a kamra egész megbízhatóan rögzül vele a csövön - a két csavarral rögzített kamra nem tud mozogni, ami jó a pontosságnak, ugyanakkor a cső végét összeszereléskor kihézagolva tovább javul az eredmény.dsc_4183.JPGA lenyomó mondhatni rendben, sorja nincs, és szimmetrikus is jó közelítéssel. dsc_4185.JPGA hop-up gumi a jól bejáratott fekete sliccelt lenyomós verzió. Tapintásra puha, használat előtt ajánlott takarítani.dsc_4187.JPGA gyári alkatrészekkel rendbe tett hop-up rendszer megfelelően teszi a dolgát.

Gearbox:

A replika a 02C gearboxot kapta. Külsőre a szokásos kép fogad: átlátszó műanyag légfúvó, 7mm-es fém csúszócsapágyak, fehérseggű motor, fekete porfestett GB héj, réz teli henger. Az elektronika kapott biztosítékot is gyárilag.
dsc_4181.JPGTakarítás utáni szemrevételezés:
A box belseje kék ragadós zsírban tocsogott felbontáskor. Az alkatrészeket féktisztítóval takarítottam le - a festékhígító ugyanúgy megfelel a célnak, csak zárt térben rosszabb használni.dsc_4189.JPGA rugóvezető jó nagy előfeszítést ad, egy jól tömített rendszernél a 100-as rugóval lehet indítani szerintem.dsc_4195.JPGA fogaskerekek alap porkohászati holmik, a lecsapókar spiáter, műanyag hengerfej és dugattyú, acél kenőhornyos csapágyak, csapágyas rugóvezető és progresszív menetemelkedésű rugó. A gyári hézagolás nem jó, azt mindenképp javítani kell, a rugó végei nincsenek eldolgozva, és túl erős, ezért cserélve lesz - gyárilag 420 FPS. A műanyag elemek - adagolólapát, tűznemváltó, porvédő - kellően rugalmasak, jó az anyaghasználatuk. A dugattyú vezetősínje hullámos ((épp úgy mint a legutóbb látott spartac M4 replikánál, így már teljesen biztosra mondható, hogy az olcsóbb műanyag testű replikát gyártó cég a cyma belsőt alkalmazza)) ami súrlódás csökkentése szempontjából jó megoldás. dsc_4190.JPGA réz henger belseje karcmentes, feladatát ellátja.dsc_4193.JPGA hengerfej és dugattyúfej tömítéseken túl a gyári tömítetlen légfúvó is cserélve lesz egy tömített alumíniumra, valamint a csapágyazás is ugyanerre a sorsra jut - görgős csapágyakat kapnak a bevel és köztes kerekek, a sector bronz csapággyal lesz szerelve. A csapágyak beragasztása előtt az öntésmaradványokat célszerű kicsiszolni.dsc_4188.JPGA tökéletes eredményhez a motortartó bakot is hézagolni kellett, mivel tökig betekert csavarokkal is lötyögött a GB alján.
dsc_4196.JPGA hézagolás után AOE beállítás. A következő képen a gyári állapot látható:dsc_4198.JPG2,5mm-errel hézagolva és a dugattyú második fogát eltávolítva már jobban fest:dsc_4200.JPGdsc_4202.JPGA rendszer új kábelezést is kap, valamint egy logikai FET-et is szupresszor diódával, ami a motort is védi a nagyobb "feszültségtüskéktől". A gyári biztosíték helyére kerül majd a FET egység a testben, biztosítékból pedig egy 25A-es mini villás verziót kap majd, ami kisebb helyet is foglal, és hátra kerül majd a GB mellé - itt pont előnyös az acéllemezből hajtott test, mert szépen elfér.dsc_3931.JPGGyárilag a kapcsolókés nem túl szép, így ez is tisztításra kerül visszaszerelés előtt.dsc_4201.JPG
És kész:dsc_4203.JPGM100-as rugóval 370FPS-t produkál a rendszer, igencsak gyors tempó mellett - a motor teljesítménye 7,4V-os LiPo akksiról is kielégítő. A lőtávolság lazán megvan 45-50 méter a gyári hop-up rendszerrel, 0.25-ös G&G BB-vel.

Összegezve a replikával tapasztaltakat, egy igencsak masszív acélos eszköz került az asztalra, belül csak az van benne ami kell, azt pedig megspékelve pár aprósággal máris egy haladó játékos igényeit teljes mértékben kielégítő airsoft fegyvert kapunk.