Jing Gong V-61 Scorpion

Egy nagyon jól sikerült AEP

dsc_3486.JPG

A bejegyzés egy teljesen új, gyári állapotú replikáról fog szólni. A JG és az ASG is gyártja, most a JG kerül górcső alá. Első benyomásra egy masszív darabról beszélhetünk, nem lötyög rajta semmi, és dobozból 270FPS-t produkál az ígért 250 helyett. A belső tekintetében már lesznek apróságok, de semmi esetre sem reménytelen a helyzet...


dsc_3484.JPGNéhány gyári adat látható a fenti képen. A fegyver tekerős "high-cap" tárral érkezik, és hasonló kivitelű midcap nemigen van hozzá(FRISSÍTÉS: ritka, és horror áron marui, a dobtár pedig szintén tekerős high-cap), ellenben találtam hozzá dobtárat, ami már mid-cap elven működik. A fegyvertest alumínium ötvözet, a markolat pedig ABS, valamint a tár köpenye is lemez eléből készült. Kapunk hozzá még csőtoldót is, amivel hangtompító imitáció is felszerelhető rá, valamint egy műanyag szereléksínt, amit a tár lehet applikálni pl. lámpának. Az akksi a szokásos AEP méretnél kicsit nagyobb, eldöcög vele a fegyver, itt is érdemes a li-po beszerelésén elgondolkozni ha van rá lehetőség. dsc_3486.JPGLássuk közelebbről, hogy mit is kapunk a pénzünkért:
dsc_3490.JPGA kidolgozottság szép, nincsenek sorják és öntésmaradványok sem.A gyenge pont szerintem a kihajtható válltámasz lesz, de ott is csak a visszahajtásnál kell odafigyelni, hogy ne törjük el. dsc_3498.JPGA tűznemváltó kar határozottan megáll a kívánt állásban. A safe állás mechanikusan van megoldva, erről majd később bővebben.dsc_3491.JPGEgy oldali tárkioldó, és a tár masszívan ül a tárfészekben, adagolási problémák egyáltalán nincsenek. A tár felett található egy sorozatszám is, aminek a valós verzióhoz semmi köze. A sátorvas acélból készült.dsc_3492.JPG A hop-up kamra tárcsás kivitelű, öntött lenyomóval - 0.25-ös BB-vel elég szép a lőkép, de lehetne jobb is - kicsit kemény a gyári hop-up gumi. dsc_3493.JPGAz irányzékok tekintetében nincs más opció - a kihajtható válltámasz miatt más nem szerelhető fel, na meg az eredetin felül távoznak a töltényhüvelyek - de őszintén, erre nem is kell semmi optikás kókányolás.dsc_3494.JPGA hop-up állítása vastagabb ujjakkal rendelkező kollégáknak bajos lehet...dsc_3503.JPGA markolatban kap helyet az akksi, biztosítékot is kapott az elektronika, ezért jár a plusz pont.dsc_3504.JPG

Bontás:
A fegyver szétszedéséhez egy stiftet kell kivennünk, és máris kettéválasztható az alsó és a felső rész.dsc_3508.JPGdsc_3516.JPGdsc_3520.JPG
Első körben hop-up:dsc_3509.JPGA kamra hátrafelé gond nélkül kihúzható a helyéről, miután kettéválasztottuk a fegyvert. dsc_3510.JPGKorrekt kivitel egy AEP szinten, így néz ki elemeire bontva:dsc_3511.JPGA lenyomó fix műanyag - ez lehetett volna mondjuk cserélhető gumi lenyomós is, de a többi AEP-nél is ezt kapni.
A hop-up gumi nem túl szép látvány, sorjás és kemény is - volt, hogy AEP-be AEG gumit applikáltam be, itt ezt a cső kialakítása sem teszi lehetővé sajnos...dsc_3515.JPGdsc_3513.JPGdsc_3514.JPGTisztítás, szilikonozás, összeszerelés. A hop-up rendszerrel kb ennyit tehetünk.
Jöhet a Gearbox és az elektronika:

A fegyver Li-Po akksit fog kapni, és ehhez MOSFET is beépítésre kerül. A gearboxot egy csavarral rögzített műanyag elem tartja a helyén - meglepően jól be van szorítva a helyére, nem lötyög.dsc_3517.JPGAzt eltávolítva kiszabadult a mechanika, és hozzáférhetővé válik az elektronika. Alább a tűznemváltó alkatrészei láthatóak.dsc_3521.JPG
A markolatban a kapcsoló, bonyolult mechanikával, és az elektromos rendszer:dsc_3523.JPGdsc_3524.JPGEz tipikusan az a része a fegyvernek, amit óvatosan kell szétszedni. Egy elpattanó rugó, kicsi alkatrész keresgélése nem a legkellemesebb időtöltések közé tartozik... Akkor lássuk:dsc_3525.JPG
Egy nagy kupac réz érintkező, és a kapcsoló mechanikája, ami továbbítja az egyeslövés mechanizmust, és a safe állást is itt oldották meg - erről külön bejegyzést lehetne írni.dsc_3527.JPG
A fet beépítéséhez egy kicsit átrendeztem az érintkezőket valahogy így:dsc_3530.JPGdsc_3531.JPGA kész elektronikáról sajnos nem készítettem képet, viszont pár gyári elemet ki kellett dobnom a markolatból, mint például az akksi kioldó gombot meg hasonlókat, hogy az új kábelezés, csatlakozás beférjen - egy 350mAh-s 2 cellás akksit kapott, eredetileg 1200mAh-s rúd cellák voltak betervezve, de azokból kettő nem fért el egymás mellet a markolatban kialakított helyen. Még esetleg a 900mAh-s cellákkal lehetne próbálkozni.

Gearbox:
dsc_3533.JPGdsc_3534.JPGdsc_3535.JPGAnyagát tekintve a megszokott alu ötvözet, az illesztések rendben vannak, ahogyan az élek is. Szemmel látható repedés nincs rajta. A motor a megszokott AEP verzió, viszont ennél a felépítésnél hosszú tengellyel szerelik be.dsc_3537.JPGA gearboxot felnyitva a következő sötétbarna ragadós zsírban tocsogó kép tárul elénk:dsc_3538.JPGA takarítás ráfér, ez nem vitás. A légrendszerben a hengerfej egyszeresen tömített, a légfúvónál nincs tömítés. dsc_3540.JPGTeli réz henger, műanyag rugóvezető fém alátéttel. A dugattyú normális anyagból van, durva kopás, nyúzás nem tapasztalható, plusz pont, hogy a dugattyú csúszkarészén pedig minimalizálták a súrlódási felületet. A tömítések megfelelőek, cseréjük nem indokolt. A csapágyak 5,5mm átmérővel rendelkeznek, hézagolás egyáltalán nem volt a fogaskerekeken - mondjuk annyira passzos mindenhol, hogy nem is fért volna bele. dsc_3550.JPGA sector keréknél még azt is tapasztaltam, hogy súrolja a gearboxhéj falát is a köztes fogaskerékkel csatlakozó részén, ezt sajnos csak az anyag lefaragásával lehet megoldani... Ami meg a legfájóbb pont az egészben az az, hogy a sector kerék spiáterből készült, a többi fogaskerék acélból - na azon az egyen már kár volt spórolni, de valahogy meg kell alapozni a termék fogyását, na de így? :D Az alábbi képen látható a sector kerék kopása. A replika eddigi igénybevételeit tekintve nem a legbiztatóbb - ha nem elsődleges fegyver, akkor annyira nem gáz. (Más AEP-ekben is spiáterből van a sector, így nagyon nem kell csodálkozni, de ebben a rugó is erősebb, szóval indokoltabb lenne az ellenállóbb anyaghasználat szerintem) A kidolgozottságát már nem is említem, a tengelyt meg hagyjuk is, látszik, hogy AHS vágóval metélték (ahogysikerült).dsc_3547.JPGdsc_3549.JPGA GB falával történő súrlódást megszüntetve már talán már nem lesz vele nagyobb gond, ez majd idővel és használattal kiderül.

Tisztítva, újrakenve, hézagolva, összeszerelve.

Összegzés: Műszaki tartalmát tekintve megfelelő, az egyik legjobb AEP a kategóriájában. Benne van a mérnöki munka, bonyolult mechanikus megoldások, ebből adódóan sok egyedi alkatrészt találunk benne. Ha "liposítani" akarjuk, akkor bőven van hely a markolatban, viszont a beszereléssel már el lehet időzni. A gyári ígéretet túlteljesíti torkolati kezdősebességben, és szép lőtávval is rendelkezik AEP létére. A tárak beszerezhetősége nem lesz pozitívuma sohasem, de most még nem lehetetlen feladat.